Springtime levert onderzoek, conceptontwerp, productontwerp en merkontwikkeling. Wij zijn gespecialiseerd in duurzame stedelijke mobiliteit, oftewel ‘Nieuwe Mobiliteit’: het domein van elke modaliteit tussen lopen en de auto: E-bikes, bakfietsen, stepjes, scooters, etc.
Springtime bezit over in meer dan 25 jaar opgebouwde business intelligence (markt, product, gebruiker) en bedient wereldwijd vooraanstaande klanten op het gebied van micromobiliteit en lichte elektrische voertuigen.
We vertalen opgedane marktinzichten en kansen voor onze opdrachtgevers in tastbare oplossingen, die groei stimuleren en gebruikers enthousiasmeren.
Om onze klanten de innovatie te bieden die ze nodig hebben – van strategie tot productie, werken we nauw samen met diverse specialisten op aanverwante gebieden.
Oprichters John Kock en Marcel Schreuder runnen de studio in Amsterdam, de thuisbasis van de Nederlandse fietscultuur en vele succesvolle duurzame mobiliteit innovaties.
Door de jaren heen is het werk van Springtime bekroond met tal van designprijzen, zowel in Nederland als internationaal.
Als u denkt dat Springtime u kan helpen uw bedrijf te laten groeien, of u nu een start-up, mkb of multinational bent: neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. Wij staan open voor elke vorm van samenwerking en denken graag met u mee over uw innovatiebehoefte.
Design is ons spel, en we spelen het graag!
Door marktinzichten uit zowel bureau- als echte-wereld onderzoek te combineren met een diepgaand begrip van menselijke behoeften en gedragingen, ontdekt Springtime trends en identificeert het zakelijke kansen die uw klanten aanspreken en uw bedrijfsgroei stimuleren.
WAAROM innoveer je? Is er een noodzaak om disruptief of radicaal te zijn, of zal uw bedrijf beter gedijen door een benadering van incrementele innovatie? Het stellen van de juiste vragen en het nemen van de juiste beslissingen voordat een project van start gaat, bepaalt in grote mate het succes van het resultaat.
Wij geloven dat een fysiek product een primaire merkuiting is. Wij vertalen merkstrategie naar verbale en visuele uitingen, van huisstijl tot fysieke producten en diensten. Een consistente boodschap in alle uitingen van uw merk zorgt ervoor dat uw merk opvalt en in het geheugen van uw klanten blijft voortbestaan.
We bedenken, ontwerpen en ontwikkelen uitdagende producten die uw bedrijfsgroei bevorderen en klanten verbinden op zowel functioneel als emotioneel niveau. Onze technische expertise slaat een brug tussen concept en realisatie.
Om dit soort meer ondernemende interactie met opdrachtgevers en partners op het gebied van stedelijke mobiliteit mogelijk te maken, introduceren we het Urban Mobility Lab (UML). UML wordt een nieuwe onderneming, een gespecialiseerde denk-/doetank die producten en diensten initieert, ontwikkelt en verzelfstandigt op het gebied van duurzame (sub-auto) stedelijke mobiliteit. Aandeelhouders van UML hebben inspraak in te ontwikkelen ideeën, zijn mede-eigenaar van alle intellectuele eigendom dat binnen UML wordt ontwikkeld, en hebben het eerste recht om te investeren in spin-off-ondernemingen.
Momenteel worden verschillende projecten besproken met potentiële partners, waaronder de ontwikkeling van onze Dispatch vol-elektrische last-mile-bezorg- en logistieke oplossing. Geïnteresseerd in deelname aan Urban Mobility Lab, als projectpartner, investeerder of beide? Neem dan contact met ons op voor meer informatie.
KNSM-laan 131
1019 LB Amsterdam
The Netherlands
T: +31 20 5091818
Op de hoogte blijven?
Schrijf in op onze mailing list.